Usein kysyttyjä kysymyksiä

 

Voiko mikrosementin asentaa vanhan laatan päälle?

Mikrosementin voi asentaa mille tahansa kovalle pinnalle. Kosteissa tiloissa silloin, kun laatan alla on asianmukainen vedeneristys ja mahdolliset irtolaatat on huomioitu, eikä niitä ole asennuksen kannalta kriittisissä paikoissa. Irtolaatat voidaan usein injisoida eivätkä ne välttämättä estä mikrosementin asennusta laattojen päälle.

 

Mitä minun tulisi huomioida mikrosementin valinnassa?

Mikrosementin valinnassa tulee huomioida käyttötarkoitus ja asentajan kokemus tuotteen asentamisesta. Värisävyn valinnassa on tärkeää huomioida kohteen valaistus ja värien sävy. Onkin hyvä käyttää kotona mallipalaa ennen värin lopullista valintaa.

Mikrosementtejä on hyvin monenlaisia ja hyvin erilaatuisia, joten kuluttajan on hyvin vaikea vertailla mikrosementin soveltuvuutta omaan tarpeeseen. Siksi kannattaa tutustua tuotteen käyttökokemuksiin etukäteen.

Me pyrimme pysymään ajantasalla kaikista markkinoilla olevista mikrosementeistä. Tällä hetkellä meillä on ollut pitkään käyttössä ja myynnissä asennusten kautta mielestämme parhaaksi hinta-laatusuhteeltaa tullut Pavicemin-mikrosementti. Emme maahantuo itse mitään mikrosementtejä vaan myymme niitä samaan hintaan kuin maahantuoja.

Markkinoilla on mikrosementtejä, joissa pigmentti on valmiina tai erikseen sekoitettuna. Erikseen sekoitettavan pigmentin haasteena on saada sama sävy onnistumaan myöhemmin uudelleen. Vaikka sekoituksen tekisi täsmälleen samalla lailla ohjeen mukaan, sävy ei välttämättä ole enää sama. Mikrosementti, missä mikrosementtijauhe on valmiiksi sekoitettu tehtaalla, on tästä syystä usein turvallisempi vaihtoehto. Myös saman sävyn saaminen myöhemmin toisaalle on helpompaa.

Mikrosementtien sidosaineena on yleensä vesi tai akryyli. Akryyli tuo sidosaineena mikrosementtiin lisää joustavuutta eli se kestää hieman paremmin rakenteiden liikettä. Suosittelemme useimmiten pohjan verkottamista sidosaineesta riippumatta.

 

Onko mikrosementti liukas kylpyhuoneessa?

Mikromontero-mikrosementti ei ole liukas paljaan jalan alla. Pinta on elävän näköinen, mutta sileä kädelle ja jalalle. Sileys helpottaa mikrosementin puhtaana pitoa. Pintaan voidaan halutessa asentaa karhenne lakan joukkoon. Karhenne voidaan asentaa myös jälkikäteen tilan käyttöönoton jälkeen.

 

Toimiiko mikrosementti vesieristeenä?

Rakennusteknisesti kosteissa tiloissa asennetaan mikrosementtiä suojaamaan aina hengittävä lakka, jolloin vanha tai uusi vesieriste toimii alla normaaliin tapaaan. Hengittämättömän lakan käyttö kosteissa tiloissa ei ole hyvän rakennustavan mukaista. Hengittämätöntä lakkaa voidaan käyttää sulkemaan pintaa esim. tasoissa, joissa halutaan hylkivää hengittämätöntä pintaa. Mikrosementti ei siis toimi vesieristeenä eikä sitä voi käyttää siihen.

 

Saako teidän kauttanne myös työtä?

Kyllä saa. Teemme mikrosementointien lisäksi kaikkia kylpyhuone-ja huoneistoremontteja asiakkaiden toivomassa laajuudessa suunnittelusta kalusteiden asennukseen saakka. Sähkö- ja putkitöiden osalta hyödynnämme kokeneita yhteistyökumppaneitamme.

 

Voiko mikrosementin asentaa itse vai vaatiiko se aina ammattilaisen?

Kyllä voi, mutta se on monivaiheista ja siinä on monta tarkkaan noudatettavaa vaihetta. Varsinkin kosteiden tilojen osalta suosittelemme asennuspalvelun käyttöä. Useimmiten ammattilaisella myös menee aikaa ja materiaaleja vähemmän. Annamme työlle takuun ja se on kotitalousvähennyskelpoista.

 

Miten taloyhtiö suhtautuu mikrosementtiin?

Useimmiten hyvin. Autamme tarvittaessa asiakkaitamme oikeanlaisen tiedon saamisessa ja meiltä saa kaikki tarvittavat lausunnot taloyhtiön toimenpidelupaa varten.

 

Kuinka pitkä käyttökokemus mikrosementistä on?

Mikrosementistä on pitkä kokemus Espanjassa ja Italiassa, missä sitä on käytetty paljon uima-altaiden ja kylpyhuoneiden pinnoitteena. Suomeen ensimmäiset mikrosementit on rantautuneet yhdeksänkymmentäluvulla, mutta todellisen suosion ne ovat saavuttaneet viimeisen kymmenen vuoden aikana. Mikromontero-mikrosementistä meillä on usean vuoden kokemus omien asennustemme suhteen ja sen käytöstä on pitkä kokemus myös Suomessa. Se kestää hyvin mm. erilaisia lämpötilan vaihteluita.

 

Mistä maasta mikrosementit tulevat?

Useimmiten Espanjasta tai Italiasta. Suomalaista mikrosementtiä tuskin nähdään, koska Suomen maaperästä ei löydy mikrosementin valmistukseen soveltuvaa hiekkalaatua.

Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Toimitusehdot

Nämä toimitusehdot ovat voimassa 28.5.2019 alkaen.

Verkkokauppa

Pisarameri Oy
Isonniitynkuja 2
02270 Espoo

044 978 7299
asiakaspalvelu@pisarameri.fi
pisarameri.fi
2643039-1

Kauppa myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Maksaminen ja maksutavat

Maksupalveluna toimii Checkout Finland, jonka kautta maksuvaihtoehtoina toimivat lasku, osamaksu, korttimaksu, verkkopankkimaksut sekä mobiilimaksut.

Lisätietoa Checkout Finlandin maksumenetelmistä

Ilmoittamalla tietoja kassalla hyväksyt Checkout Finland Oy:n (Eteläpuisto 2 C, 33200 Tampere) ehdot. Painamalla ”Osta” painiketta hyväksyt Pisarameri Oy yleiset ehdot.

Tilaus- ja maksuvahvistus

Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme asiakaspalvelu@pisarameri.fi tai 0449787299. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.

Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla:

Pisarameri Oy
Isonniitynkuja 2
02270 Espoo

044 978 7299
asiakaspalvelu@pisarameri.fi
pisarameri.fi
2643039-1

Toimitustavat ja -kulut

Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Esitämme ostoskorissa arvion tulevista toimituskuluista ensisijaisen käytössä olevan toimitustavan mukaan. Tarkat toimituskulut näet valittuasi tilaukselle haluamasi maksu- ja toimitustavat. Käytössä olevat toimitustavat riippuvat ostoskorin sisällöstä ja yhteispainosta. Voit valita kassalla käytössä olevista toimitustavoista sinulle parhaiten sopivan vaihtoehdon, jonka yhteydessä tarkka toimituskulu on esitetty.

Toimitusaika

Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen vaihtelevat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen. Poikkeukset toimitusaika-arvioihin on kerrottu, jos ostoskorissa on varastosta loppuneita tuotteita ja ilmoitamme myös mahdollisista viivästyksistä teille välittömästi tilaamisen jälkeen.

Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista.

Palautusehdot

Peruuttamisoikeus

Asiakkaalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita.

Liitä palautuksen mukaan seuraavat tiedot:

- asiakasnumerosi, nimesi, osoitteesi ja puhelinnumerosi
- pankkitilinumerosi
- sekä kopio tilausvahvistuksesta

Palautusosoite:

Pisarameri Oy
Kauppakeskus Merituuli
Isonniitynkuja 2
02270 Espoo

Emme vastaanota palautuksia yli 14 vrk kuluttua toimituksesta. Kun palautus on hyväksytty, rahat palautetaan suoraan tilillesi palautuksen vastaanoton ja käsittelyn jälkeen.

Mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai toimitettu tuote on väärä, ilmoittakaa virheestä välittömästi asiakaspalvelu@pisarameri.fi tai 0449787299.

Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Jos paketti on vioittunut postissa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio myös postiin.

Teillä on oikeus peruuttaa tämä sopimus 14 päivän kuluessa syytä ilmoittamatta. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun tavara on vastaanotettu.

Peruuttamisen vaikutukset

Jos peruutatte tämän sopimuksen, palautamme teille palautettujen tuotteiden kustannukset heti kun palautetut tuotteet on tarkistettu ja saatu takaisin myyntikuntoisina. Kuluttaja vastaa palautuskustannuksista. Toimi, viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saatuamme. Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jota olette käyttänyt alkuperäisessä liiketoimessa, ellette ole muuta erikseen sovittu.

Teidän on lähetettävä tavarat takaisin viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos lähetätte tavarat takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä.

Olette vastuussa vain sellaisesta tavaroiden arvon alentumisesta, joka on seuraus- tai muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä.

Lunastamaton paketti

Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme toimituskustannukset.

Ongelmatilanteet

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti Peruutusoikeus ja palautusehdot -kohdassa mainittuun osoitteeseen tai soittamalla yhteystiedoissa mainittuun puhelinnumeroon. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, teidän täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemanne toimitustavan kuljetusyhtiölle.